فروشگاه زنانه لیدی مد

فروشگاه
  

شب بیداری علت شکست های عاطفی

شب بیداری علت شکست های عاطفی



کم خواب ها چهار برابر دیگران در روابط عاطفی به مشکل برمی خورند ‎

 

تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان می دهد که کمبود خواب باعث تغییرات اساسی در بدن و افزایش ریسک و نگرانی های جدی سلامت مانند چاقی، انواع بیماری های جسمی و روحی و حتی مرگ زودرس می شود.

 

کمبود خواب تأثیرات مخرب فراوانی بر سلامت فرد دارد که قابل جبران نیست. در عین حال خواب بیش از 6 تا 8 ساعت شبانه هم برای سلامتی مضر است. آنچه پژوهشگران حوزه خواب بر آن تأکید دارند، خواب شبانه بین 7 تا 8 ساعت است تا بتوانید تمام سطوح خواب را تجربه کنید. سطح یک خواب برای حافظه و یادگیری کافی نیست. سطح 2 (حرکات سریع چشم و خواب دیدن) مورد نظر است. شاید ندانید که کم خوابی بیش از مصرف الکل باعث تصادف می شود یا عاملی برای طلاق و جدایی است. پژوهشگران بر این باورند که کم خواب ها چهار برابر دیگران در روابط عاطفی به مشکل برمی خورند و سه برابر بیشتر افسرده می شوند.

 

خواب کافی و جلوگیری از مرگ زودرس 

محققان داده های 16 پژوهش جداگانه طی 25 سال بر روی بیش از 1.3 میلیون نفر و صدهزار مورد مرگ را آنالیز کردند. نتیجه تحقیقات نشان داد کسانی که معمولا کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند 12 درصد احتمال تجربه مرگ زودرس دارند و کسانی که بیش از 8 تا 9 ساعت خواب شبانه دارند 30 درصد در خطر بیشتر هستند. محققان همچنان نشان داده اند کسانی که خوابشان را از 7 ساعت به 5 ساعت یا کمتر کاهش می دهند 1.7 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ به دلایل دیگر قرار می گیرند.

 

مدیریت وزن 

در شب فعالیت فیزیکی و نیاز به کالری کاهش می یابد اما خواب و متابولیسم از بخش یکسانی در مغز کنترل می شوند. وقتی احساس خواب آلودگی می کنید، مغز مواد شیمیایی آزاد می کند که سیگنال گرسنگی می دهد. اشتهای بیشتر و تحرک کمتر در شب باعث افزایش وزن می شود.

 

تأثیر کم خوابی بر کودکان 

کمبود خواب همچنین بر کودکان اثرات قابل توجهی دارد. کودکان کم خواب با افزایش خطر چاقی و بالا رفتن شاخص توده بدنی مواجهند. این خطرات می تواند بر روی بلوغ آنها اثر بگذارد. این کودکان 14 درصد بیشتر در معرض بیش فعالی در دوره نوجوانی قرار دارند.

 

خواب به حفظ مطالب و تقویت حافظه کمک می کند. کم خوابی باعث کاهش تمرکز و پایین آمدن سطح خلاقیت همچنین کندی در واکنش در کودکان می شود. خواب بعد از یادگیری می تواند مطالب را در حافظه ثبت کند. اگر بین یادگیری و خواب فاصله بیفتد باعث تداخل با عوامل خارجی خواهد شد بنابراین بهترین زمان برای حفظ و یادگیری مطالب قبل از خواب است.

 

بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن 

وقتی می خوابید سیستم ایمنی بدن، ماده شیمیایی به نام سیتوکین آزاد می کند که نقش محافظتی برای سیستم ایمنی دارد و به مبارزه با التهاب و عفونت کمک می کند و در بهبود آسم و آلرژی نقش مهمی دارد.

 

مضرات کم خوابی

 

خواب ناکافی باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم مغزی خواهد شد: 

دریافت سخت تر اطلاعات؛ به دلیل اینکه نورون های مغز بیش از حد کار کرده اند

نداشتن تفسیر درست از وقایع

عدم توانایی قضاوت

از دست دادن توانایی دسترسی به اطلاعات قبلی

 

اما خواب کافی فواید فراوانی برای مغز در پی دارد: 

تفکر خلاق

حافظه کارا

بهبود حافظه بلندمدت

تقویت حافظه کوتاه مدت

 

خطر افزایش بیماری ها 

 

کمبود خواب مشکلات اساسی برای سلامت فرد ایجاد می کند: 

دیابت

بیماری قلبی

چاقی

افزایش فشار خون

وقفه تنفسی در خواب

 

خواب مثل تغذیه سالم و ورزش عادتی است که باید سالم سازی شود ‎

 

محققان ژاپنی با بررسی 5 هزار بالغ با دیابت نوع 2 به این نتیجه رسیدند کسانی که کمتر از 4.5 ساعت یا بیش از 8.5 ساعت خواب شبانه دارند، شاخص توده بدنی(BMI) بیشتر و قند خون سه ماهه(A1C) بالاتر دارند. کسانی که بین 6.5 تا 7.5 ساعت در شب می خوابند، A1C پایین تری دارند.

 

ساعات مناسب خواب 

نوزادان 16 تا 18 ساعت 

سال های قبل از دبستان 11 تا 12 ساعت 

کودکان حداقل 10ساعت 

نوجوانان 9 تا 10 ساعت 

جوانان و بالغین 7 تا 8 ساعت

 

ساختن عادت های خوب خواب 

عدم تعادل بین کار و زندگی و استرس بر روی کمیت و کیفیت خواب تأثیر مستقیم دارد. وقتی کسی ساعت هایی از خواب را از دست می دهد، به سبک زندگی صدمه می زند.

 

خواب مثل تغذیه سالم و ورزش عادتی است که باید سالم سازی شود:

 

برنامه ریزی برای خواب: 

ساعت مشخصی برای رفتن به رختخواب و بیدار شدن در هر روز هفته حتی آخر هفته در نظر بگیرید و به این ترتیب یک چرخه منظم خواب و بیداری ایجاد کنید. عادت های قبل خواب خود مثل حمام آب گرم یا خواندن کتاب را هم در برنامه ریزی خود بگنجانید.

  

از محرک ها پرهیز کنید: 

کافئین، شکلات و نیکوتین زمان خواب را میتواند به عقب بیندازد. حداقل چهار ساعت قبل از خواب مصرف نشود.

 

اتاق خواب کنید: 

با یک تشک راحت و خنک نگه داشتن اتاق خواب، تاریک کردن اتاق، استفاده از چشم بند، گوش گیر یا سایر وسایل آرامبخش، محیط را برای استراحت مهیا کنید.

 

ورزش منظم: 

فعالیت فیزیکی منظم در طول روز کمک می کند در شب زودتر به خواب بروید. ورزش همچنین خواب را عمیق تر و راحت تر می کند اما نباید زمان انجام آن به خواب نزدیک باشد.

 

از استرس در طول روز دوری کنید: 

از روش های کاهش استرس قبل خواب استفاده کنید. کنار تخت یک دفترچه قرار دهید تا هرچه شما را آزار می دهد در آن بنویسید. یوگا، مدیتیشن، ماساژ منظم یا پیاده روی طولانی نیز از روش های کاهش استرس هستند.

 

نور مناسب و موزیک ملایم هم می تواند به تنظیم خواب کمک کند. از ساعت های زنگ دار برای بیدار شدن استفاده نکنید. اگر به مدت یک هفته در یک ساعت مشخص بیدار شوید، ساعت بیولوژیک بدن تنظیم می شود و نیازی به ساعت نیست.

 

منبع: borna.news

 



مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

  • 7 راز یک خواب خوش
  • خوابی بی نظیر را تجربه کنید
  • بی خوابی کشیدن برای گشت و گذار مجازی
  • ده راهکار برای خواب بهتر
  • عاملی مرموز که باعث می‌شود کم خوابی گریبانگیر شما شود
  • 5 دلیل بیدار شدن از خواب در میانه‌های شب

   محصولات مشابه

   مطالب مشابه 

غلبه بر شکست؛ چگونه شکست را شکست دهیم؟
6 دلیل عمده ریزش مو در خانمها + درمان
آسیب‌های ستون فقرات در دوران کرونا/ ورزش خانگی را جدی بگیرید
راهنمای کامل آرایش چشم
راهنمای کامل تربیت کودک
آموزش کامل دکلره کردن مو
اطلاعاتی کامل درباره قرص های پیشگیری از بارداری (ال.دی و....)
راهنمای کامل کرم ضدچروک دور چشم برای سنین مختلف
محمدیان هم المپیکی شد/ سهمیه های کشتی آزاد ایران در توکیو کامل شد
مژه مصنوعی دانه ای، کامل یا نیمه؟ کدام آرایش چشم را زیباتر میکند؟

   محصولات مشابه  

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان پنج ستون کسب و کارهاي نوپا (پنج علت عمده در شکست کسب و کارهاي نوپا) د پاورپوینت کامل و جامع با عنوان پنج ستون کسب و کارهاي نوپا (پنج علت عمده در شکست کسب و کارهاي نوپا) د
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان پایداری ستون ها و تیر ستون ها در 158 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان پایداری ستون ها و تیر ستون ها در 158 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی ستون مهره ها یا ستون فقرات در انسان در 27 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی ستون مهره ها یا ستون فقرات در انسان در 27 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پد پاشنه نوپا مدل Silicone Gel مجموعه دو عددی سایز 37-36 پد پاشنه نوپا مدل Silicone Gel مجموعه دو عددی سایز 37-36
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان شکست نور و عدسی ها در 85 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان شکست نور و عدسی ها در 85 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان فراکتوگرافی یا شکست نگاری در متالورژی در 40 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان فراکتوگرافی یا شکست نگاری در متالورژی در 40 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان آنالیز حالت و اثرات شکست (FMEA) در 125 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان آنالیز حالت و اثرات شکست (FMEA) در 125 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان ستون های فولادی و اتصالات وابسته آن در 102 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان ستون های فولادی و اتصالات وابسته آن در 102 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان آسیب های ناحیه ستون فقرات در 88 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان آسیب های ناحیه ستون فقرات در 88 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان حرکات اصلاحی برای ناهنجاری های ستون فقرات در 53 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان حرکات اصلاحی برای ناهنجاری های ستون فقرات در 53 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان شناخت انواع حركات ستون فقرات و عضلات عمل ‎كننده در حركات در 30 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان شناخت انواع حركات ستون فقرات و عضلات عمل ‎كننده در حركات در 30 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پاور پوینت-ستون سازی تیر و تیرچه اتصال پل به ستون اتصالات صلب دستک ها 102 اسلاید پاور پوینت-ستون سازی تیر و تیرچه اتصال پل به ستون اتصالات صلب دستک ها 102 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پروژ کارآموزی- خاک ریزی و خاك برداري ، اجراي فنداسيون ، نصب صفحات زير ستون ، ساخت تير و ستون از ورق پروژ کارآموزی- خاک ریزی و خاك برداري ، اجراي فنداسيون ، نصب صفحات زير ستون ، ساخت تير و ستون از ورق
مشاهده مشخصات و خرید

فایل اتوکد طراحی ستون و سر ستون های شیوه یونیک فایل اتوکد طراحی ستون و سر ستون های شیوه یونیک
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان دگرگونی به عنوان یک فرآیند ژئوشیمیایی در 52 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان دگرگونی به عنوان یک فرآیند ژئوشیمیایی در 52 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان خورشید به عنوان یک ستاره مدل در 28 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان خورشید به عنوان یک ستاره مدل در 28 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی در 27 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی در 27 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کامل سیاره عطارد در 29 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کامل سیاره عطارد در 29 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کامل سیاره مشتری در 53 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کامل سیاره مشتری در 53 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کامل منظومه شمسی در 138 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی کامل منظومه شمسی در 138 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید


   مقالات مشابه  

آموزش ساخت پاورپوینت حرفه‌ای: استفاده از تم‌ها در پاورپوینت به فارسی روان
راهنمای جامع خرید مسواک برقی
صفحه اول پاورپوینت چی بنویسم
چطور به سادگی پاورپوینت بسازیم
نحوه تهیه یک پاورپوینت مناسب
برنامه کامل مراقبت روزانه پوست صورت – قدم به قدم
14 ترفند پاورپوینت برای این که اسلایدهای خلاقانه بسازید
راهنمای کامل انتخاب و خرید عطر و ادکلن مردانه و زنانه
راهنمای کامل انتخاب و خرید انواع کفی طبی بر اساس عارضه، جنس و روش ساخت
مهم‌ترین وسایل ست کامل کیف لوازم پیرایش مردانه چه آیتم‌هایی هستند؟
فروشگاه رابوکالا - طرح های معمار امین سلطانپور - حسن سلطانپور - سلطاتپور استودیو - فروشگاه خانه چین - مقالات - سایت مپ - نقشه سایت - تماس با ما - صفحه اصلی