فروشگاه زنانه لیدی مد
فروشگاه
جستجو:

با این روش های علمی به آرامش برسید!



با این روش های علمی به آرامش برسید!



آرامش درون

کلید یک ذهن آرام، بدن آرام است‎

 

کلید یک ذهن آرام، بدن آرام است. نتایج تحقیقات دانشگاه پزشکی هاروارد نشان میدهد که بدن آرام به نوبه خود سیگنال های آرامش وکمک به کاهش تنش های روانی را به بدن ارسال می کند. یکی از راه های آرامش بدن، ورزش است.

 

سخت کار کردن در روز و خود را غرق مسوولیت کردن و اجازه مانور دادن به استرس در زندگی بسیار آسان است. اما بنظر میرسد که غلبه بر این استرس ها به صورت تصاعدی دشوارتر میشود. بنابراین اگر شما به دنبال یک راه برای فرار از این وضعیت هستید ما در این مطلب به شما چند راه حل علمی پیشنهاد خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

 

1. ماساژ 

بله، قطعاً گرفتن یک ماساژ یک راه بسیار خوب برای استراحت و از بین بردن استرس است. مطالعه کوچکی برای بررسی اثرات ماساژ را در دانش آموزان ژاپنی که برای امتحان آماده میشدند انجام شد. نتایج آزمایش سطح پایین کورتیزول، هورمون مرتبط با استرس را نشان میداد. اما از آنجا که این تحقیق در سطح کوچک انجام شده است به طور جامع قابل استناد نیست.

 

2. مدیتیشن 

در بسیاری از مطالعات تفکر عمیق و مدیتیشن، یک ایده بسیار خوب برای استراحت و آرامش دیده می شود. با تحقیق بر روی افرادی که مبتلا به اضطراب هستند مشاهده شده که یکی دیگر از اثرات مراقبه کمک به ضد افسردگی و اضطراب است.

  

3. ورزش منظم 

کلید یک ذهن آرام، بدن آرام است. نتایج تحقیقات دانشگاه پزشکی هاروارد نشان میدهد که بدن آرام به نوبه خود سیگنال های ارامش وکمک به کاهش تنش های روانی را به بدن ارسال میکند. یکی از راه های آرامش بدن، ورزش است. ممکن است در نگاه اول متناقض باشد اما ورزش میتواند هورمون های مرتبط با خلق و خوی بدن مانند اندورفین را بالا ببرد و سطح هورمون استرس مانند آدرنالین و کورتیزول را کاهش دهد.

 

4. حمام آب گرم 

اگر شما روز فوق العاده پراسترسی در محل کار داشته اید، سعی کنید که با یک حمام آب گرم به بدنتان آرامش دهید. به گفته موسسه ملی بهداشت، یک حمام آب گرم میتواند به باعث افزایش جریان خون و در نتیجه کاهش سختی و درد در مفاصل شد. درد کمتر، ذهن و بدن شما را آرامتر خواهد کرد.

 

5. سونا 

سونا احتمالاً یک راه عالی برای کاهش تنش و استرس از بدن است و در نتیجه به ذهن استراحت و آرامش میدهد. مطالعات متعدد نشان میدهد که سونا به افراد مبتلا به آسم، برونشیت مزمن، نارسایی قلبی و روماتیسم مفصلی کمک میکند.

 

6. وقت گذراندن با سگ 

داشتن یک سگ در اطراف مزایای بسیاری به همراه دارد. طبق مطالعه ای در سال 2009 مشخص شده که تماس چشمی با سگ باعث آزاد شدن هورمون رضایت بخشی و احساس خوب می شود. اکسی توسین به طور مستقیم به آرامش مربوط نیست ولی محققان دریافتند که این هورمون ضد استرس است و فشار خون را کاهش میدهد.

 

آرامش در زندگی

بدن آرام سیگنال های آرامش وکمک به کاهش تنش های روانی را به بدن ارسال می کند‎

 

 

7. تنفس عمیق

 تنفس عمیق چیزی است که آن را "منفجر کننده استرس" می نامند. زمانی که ما مضطرب و عصبی هستیم نفس هایمان کوتاه تر میشود و به این صورت اکسیژن کمتری به مغز میرسد. با عمیق نفس کشیدن شما میتوانید به بیشتر شدن اکسیژن مغز کمک کنید این به نوبه خود باعث تحریک سیستم عصبی می شود و ضریان قلب را کاهش داده و شل شدن عضلات معده می شود.

 

8. نرمش انگشتان پا 

یکی از تکنیک های تمدد اعصاب ماساژ انگشت های پا است. برای پنج ثانیه انگشت ها را سفت بگیرید و سپس به آرامی عضلات را شل کنید. آرام سازی عضلانی باعث ایجاد آرامش در بدن می شود.

 

9. بستن چشم ها و تصور تعطیلات مورد علاقه 

تصویرسازی یک راه خوب برای آرامش است و بسیار سرگرم کننده خواهد بود اگر ذهن خود را به یک مکان آفتابی و بدمن استرس هدایت کنید. برخی از روانشناسان 15 دقیقه خیال بافی در روز را توصیه میکنند. این نه تنها باعث افزایش تمرکز میشود، بلکه به عنوان یک تکنیک مدیتیشن به کاهش استرس نیز کمک میکند.

 

10. یک تعطیلات واقعی 

از آرامش داشتن در تعطیلات خود مطمئن شوید، لزوما تعطیلی همراه با آرامش نیست. تحقیقات نشان میدهد افرادی که در تعطیلات خود آرامش دارند نسبت به کسانی که تعطیلات ندارند و یا تعطیلاتی با شلوغی دارند، افراد شادتری هستند.

 

11. یوگا 

یوگا یک راه عالی برای رهایی از استرس است. علاوه بر این مطالعات نشان میدهد که یوگا یک راه مفید برای درمان افسردگی نیز می باشد.

 

12. گوش دادن به موسیقی 

مطالعات نشان داده که گوش دادن به موسیقی قبل از یک موقعیت استرس زا، هضم آن را برای سیستم عصبی آسان تر میکند. این با نظارت بر اندازه گیری سطح هورمون کورتیزول مشاهده میشود. حتی یک روش درمانی به نام "موسیقی درمانی" وجود دارد که از موسیقی به عنوان یک راه مکمل برای درمان های پزشکی استفاده می شود.

 

13. نقاشی و یا رنگ کردن چیزی 

رنگ آمیزی کتاب بزرگسالان راهی برای تمدد اعصاب است. تحقیقات نشان داده است که نقاشی کردن و یا رنگ آمیزی یک تاکتیک تسکین استرس است و ورزشی است که میتواند ذهن شما را آرام و بدون اضطراب نگاه دارد.

 

14. تنها بودن 

بیش از اندازه تنها بودن میتواند استرس زا باشد اما زمان کوتاهی را به عمد تنها گذراندن میتواند یک تکنیک مفید برای آرامش باشد. تحقیقات بر روی نوجوانان نشان میدهد که تنها بودن یک تجربه مثبت برای آنهاست و میتواند راهی برای مدیتیشن و تفکر عمیق باشد.

 

به طور قطع انجام دادن تمام این کارها در طول روز غیرممکن است. اما اگر روز کاری طاقت فرسایی داشتید، با انجام چند مورد از لیست بالا حتی به طور همزمان، آرامش را به ذهن و بدن خودتان هدیه کنید.

 

منبع: سخت افزار  

 



مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

  • آرامش در خانه‌هاي پر نور
  • آرامش روحی ندارم!
  • تمرین 15دقیقه ای برای رفع استرس
  • راه های فرار از بی حوصلگی
  • راه های موثر برای کنار آمدن با غم و اندوه
  • شش راه مبارزه با نگرانی

   محصولات مشابه

   مطالب مشابه 

مدیریت اپیدمی اصول علمی دارد که ما رعایت نکرده ایم/ هیچ پارازیتی سرطان زا نیست
فوت و فن مدیریت عشق و عاشقی در نوجوانان
مدیریت هزینه و تنظیم دخل و خرج با 5 روش
استرس و چگونگی مدیریت آن
نحوه مدیریت کارمندان از راه دور
مدیریت رفتار با فرزندان
نحوه مدیریت هزینه های زندگی
راهکارهای ساده برای مدیریت ذهن
مدیریت روابط عاشقانه پس از ازدواج
آموزش گام به گام مدیریت مالی شخصی

   محصولات مشابه  

پاورپوینترهیافتهای مدیریت در سازمان و مدیریت علمی پاورپوینترهیافتهای مدیریت در سازمان و مدیریت علمی
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینتاصول مدیریت(مبانی سازمان و مدیریت) پاورپوینتاصول مدیریت(مبانی سازمان و مدیریت)
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت مدیریت در سازمان پاورپوینت مدیریت در سازمان
مشاهده مشخصات و خرید

مدیریت سازمان غيردولتي مدیریت سازمان غيردولتي
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینتمبانی سازمان و مدیریت پاورپوینتمبانی سازمان و مدیریت
مشاهده مشخصات و خرید

بررسی یک سازمان در نظام مدیریت بررسی یک سازمان در نظام مدیریت
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت مدیریت دانش در سازمان پاورپوینت مدیریت دانش در سازمان
مشاهده مشخصات و خرید

مدیریت منابع انسانی و نقش آن در سازمان مدیریت منابع انسانی و نقش آن در سازمان
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینتاصول مدیریت و تئوري سازمان پاورپوینتاصول مدیریت و تئوري سازمان
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینتاصول مدیریت و تئوری سازمان پاورپوینتاصول مدیریت و تئوری سازمان
مشاهده مشخصات و خرید

سازمان‌هاي يادگيرنده در نظام مدیریت سازمان‌هاي يادگيرنده در نظام مدیریت
مشاهده مشخصات و خرید

جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت مدیریت دانش و نقش آن در سازمان - 144 اسلاید پاورپوینت مدیریت دانش و نقش آن در سازمان - 144 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت مدیریت استراتژیک سازمان های مجازی پاورپوینت مدیریت استراتژیک سازمان های مجازی
مشاهده مشخصات و خرید

بررسی کنترل کیفیت در مدیریت سازمان بررسی کنترل کیفیت در مدیریت سازمان
مشاهده مشخصات و خرید

شرح وظایف مدیریت منابع انسانی در سازمان شرح وظایف مدیریت منابع انسانی در سازمان
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت تعریف سازمان و مدیریت - 110 اسلاید پاورپوینت تعریف سازمان و مدیریت - 110 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

فرم پرسشنامه ارزیابی زیرساخت های مدیریت دانش در سازمان فرم پرسشنامه ارزیابی زیرساخت های مدیریت دانش در سازمان
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت مدیریت دانش و نقش آن در سازمان ،144 اسلاید،pptx پاورپوینت مدیریت دانش و نقش آن در سازمان ،144 اسلاید،pptx
مشاهده مشخصات و خرید

دانلود پاورپوینت اصول مدیریت و تئوری سازمان دانلود پاورپوینت اصول مدیریت و تئوری سازمان
مشاهده مشخصات و خرید


   مقالات مشابه  

آموزش اصول نگارش مقاله علمی
لینک دوستان
فروشگاه خانه چین    
مقالات سایت مپ نقشه سایت تماس با ما صفحه اصلی