لیدی مد

رابوکالا- گیمینگ تولز- خانه چین- لیدی مد
  

۶ نکته تاثیر گذار برای کنترل خشم



۶ نکته تاثیر گذار برای کنترل خشم



مهارت کنترل خشم

خشم از جمله احساساتی است که ارتباط مستقیمی با سلامتی انسان دارد

 

همه ما در زندگی خود بارها خشمگین شده ایم. و اغلب اوقات از اینکه نتوانسته ایم احساس خشم خود را کنترل کنیم ناراحت گشته ایم . خشم یعنی برانگیخته شدن عواطف جریحه دار شده که با عصبانیت و احساس نارضایتی قوی همراه است.خیلی مواقع ریشه این عصبانیت در سرخوردگی ها ، محرومیت ها ، تنبیه و تهدیدهایی است که در گذشته برما وارد شده است از دیدگاه یک مشاوره روانشناس خشم ابتدا یک حس درونی و بعد احساسی طبیعی، عادی و عمومی است که انسان آن را در تجربه درد، رنج و برخورد با موانع، از دست دادن چیزهای خواستنی و مهم، خستگی، وارد آمدن یک ضربه ناگهانی و ناخواسته یا غیرقابل کنترل، تهدید، آسیب، خسارت، عدم دستیابی به حق خود و به ویژه احساس وجود خطر مرگ تجربه می‌کند. در تمام این موارد احساسی بد، ناراحت کننده، اشفته‌ساز تجربه می‌شود که به آن خشم می‌گوییم.در مشاوره روانشناسی خشم به عنوان یک احساس طبیعی، زمانی که شدت آن اندک و در اندازه یک علامت هشدار برای وجود یک خطر باشد خوب، اما اگر زیاد یا شدید بشود بد است،شناخته می شود.

 

 

راههای کنترل خشم و عصبانیت

خشم کنترل نشده می تواند باعث بسیاری از بیماریها شود

 

۶ نکته برای کنترل خشم :

 

1- تنفس عمیق

این موضوع مورد تأیید است كه عموماً خشم و عصبانیت یک پدیده ی روانی صرف نیست، چرا كه اجزاء جسمانی و فیزیولوژیک نقش مهمی در بروز آن دارند. فشار خون، ضربان قلب، تعداد نفس ها، دمای بدن و سرعت سوخت و ساز، متغیرهای جسمانی ای هستند، كه هنگام عصبانیت به علت فعالیت دستگاه سمپاتیک، افزایش می یابند. از بین متغیرهای فوق، تنفس فعالیتی است كه می توان سریعتر بر آن تمركز كرد و به وسیله دم و بازدم عمیق (تنفس عمیق) فعالیت آن را كنترل كرد. معمولاً تنفس عمیق باعث می شود كه ضربان قلب كاهش یافته و در نتیجه فشار خون هم پایین بیاید و بدین ترتیب می توان با تنفس عمیق، عوامل فیزیولوژیک موثر در تشدید خشم و عصبانیت را كنترل كرد. هر گاه فرد بتواند هیجاناتش را تا حدودی كنترل نماید، آن گاه بهتر می تواند در خصوص پاسخهای مناسب و راه حل های مناسب بیاندیشد.

 

2- نوشتن را آغاز کنید. 

نوشتن در زمان عصبانیت و خشم، به دست یافتن به آرامش کمک می‌کند و می‌تواند در کنترل و غلبه بر عصبانیت و خشم نیز موثر باشد. بهتر است کلماتی را که در زمان عصبانیت از آنها استفاده می‌کنید، روی کاغذی بنویسید و سعی کنید تا در زمان خشم و عصبانیت دیگر آن کلمات را به کار نبرید.

 

3- قبل از صحبت کردن فکر کنید 

در آن لحظه که کوهی از عصبانیت هستید گفتن جملاتی که به طور قطع بعدا از آن‌ها پشیمان می‌شوید، امری طبیعی است. پس قبل از صحبت کردن به خود زمان داده، افکار خود را جمع‌آوری کنید به بقیه‌ی افراد درگیر نیز این امکان را بدهید.

 

4- کمی ورزش کنید 

فعالیت فیزیکی می‌تواند موجب کاهش استرس و در پی آن به کنترل خشم منجر شود. اگر احساس خشم می‌کنید، پیاده‌روی کنید، بدوید و یا برای چند لحظه فعالیت‌های فیزیکی لذت بخش انجام دهید.

 

5- محیط را ترک کنید

بیرون رفتن فقط مخصوص بچه‌ها نیست. در طول روز لحظاتی که مضطرب هستید، از محیط خارج شوید. چند لحظه آرامش به شما کمک می‌کند که شرایط را بهتر مدیریت کنید، بدون این که عصبانی یا خشمگین شوید.

 

6- گرفتن دوش فراموش نشود!

دوش گرفتن نیز یکی از تکنیک‌های کنترل و غلبه کردن بر خشم است. با دوش گرفتن آب به کل عضلات بدن می‌رسد و این امر باعث می‌شود تا از شدت عصبانیت کاسته شود. همچنین رسیدن آب به بدن در زمان عصبانیت باعث شل شدن عضلات بدن شده و افراد را به آرامش می‌رساند.

 

گردآوری: بخش روانشناسی

 



مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

  • ۱۰ راهکار عملی برای کنترل خشم
  • چگونه خشم مان را مدیریت کنیم؟
  • خشم چیست و در چه ساعاتی بیشتر بروز می کند
  • نگفتن چشم به خشم !
  • چگونه خشم خود را در خیابان کنترل کنیم؟
  • یک ترفند ویژه برای کنترل خشم

   محصولات مشابه

   مطالب مشابه 

۶ نکته تاثیر گذار برای کنترل خشم
روش های خانگی تاثیر گذار برای رفع استرس
حرف زدن های تاثیر گذار
برای جذب سرمایه گذار چه باید کرد؟
بی خوابی کشیدن برای گشت و گذار مجازی
تست کنترل هیجانات/ شما چقدر قادر به کنترل احساسات خود هستید؟
روش‌هایی ساده برای کنترل خشم
۱۰ راهکار عملی برای کنترل خشم
پنج گام برای اینکه کنترل زندگی تون رو به دست بگیرید
یوگا، موثرترین راه برای حفظ سلامت و کنترل استرس

   محصولات مشابه  


   مقالات مشابه  

تاثیر کفی UCBL (یو سی بی ال) برای درمان انواع مشکلات کف پا
10 نکته مهم برای انتخاب دستبند مناسب
فواید کلاژن: تاثیر آن در جوان سازی بدن
نکته هایی برای خرید و انتخاب گوشواره
5 نکته برای به دست آوردن درخشش طبیعی به پوست شما در هر روز صبح
تاثیر طب سوزنی و طب سنتی چینی در کاهش علائم پیری
پنج نکته اساسی برای انتخاب لباس زنانه در مهمانی های دوستانه
5 نکته مهم در هنگام استفاده از آرایش ایربرو برای تازه کاران
تاثیر مراقبت و بهداشت دهان و دندان بر سلامت قلب و سایر اعضای بدن
انواع زیورآلات دخترانه و زنانه (۱۰ها نکته برای ست کردن با لباس)
فروشگاه رابوکالا - طرح های معمار امین سلطانپور - حسن سلطانپور - سلطاتپور استودیو - فروشگاه خانه چین - مقالات - سایت مپ - نقشه سایت - تماس با ما - صفحه اصلی